Chewie naar de trimsalon

En ik dacht dat ik Chewie goed geborsteld had. Na ruim een uur dacht ik ga alvast richting de Trimsalon. Ik denk dan ben ik al in de buurt, ga ik nog even een boodschapje doen en dan heb ik dat alvast gehad.

Lees meer »

Laatste blog van deze vakantie

Gisteren was het weer heerlijk op de boot en het duiken. Barry was de camera vergeten, dus helaas geen foto’s onder water kunnen maken. Volgende keer beter, want we gaan op zeker volgend jaar terug komen. En dan zoals we het gewend zijn om de dag duiken. Nu door de cursus was het niet mogelijk, maar daar hebben we wel onze brevet gekregen. ( zie foto’s). De boot, de bemanning, the instructeurs en gidsen zijn echt een duimpje waardig. Lieve mensen, allemaal! We hebben gegeten en konden nauwelijks onze ogen houden. Kwart voor 21u lag Barry in het volle licht en de herrie van de airco al te ronken. Ik iets later. Midden in de nacht hevige buikpijn, gelukkig na braken en ja nr 2, kon ik verder slapen. Om half 7 wakker met een watten hoofd, duidelijk gebrek aan water. De grootste spullen ingepakt en nog een even op het strand gelegen. Een laatste duik in de rode zee gemaakt. Nadat we natuurlijk een laatst ontbijtje hadden gemaakt. Onze duikspullen opgehaald en Peter de eigenaar van voodoodivers bedankt voor alle goede zorg! We komen zeker nog een keer terug. Nog een douche, de allerlaatste spullen ingepakt en uitgechecked. In tegenstelling tot vorig jaar kregen we een lunch aangeboden.

Bijkomen

Moe joh! Hakt er in hoor 2 dagen duiken achter elkaar. Het is 9u , hebben al ontbeten en liggen samen met de vliegen al op het strand. Dat is het enige vervelende, vliegen!! Vandaag weer  een stukje lezen uit mijn boek. Het blijkt dat er altijd een reserve kist aan boord is, omdat iemand wel eens wat kan vergeten of kwijt zijn. Zoals een paar dagen geleden, dat ik op het laatste moment er achter kwam, dat mijn flippers niet in mijn kist zat. Stres!😱 en zo bleek dat de kist van de instructeur niet meegekomen was aan boord.

Fundive

Vandaag maken we een fun Dive. Zoals gewoonlijk gaan we naar 2 duikplekken. Er staat al een flinke wind. Gelukkig is het niet koud. 27 graden en 9u. Peter de eigenaar had goed nieuws, we gaan morgen verder met onze advance met Anke. Een nederlandse instructeur. Ik ben erg benieuwd, het geeft mij toch een meer rustig gevoel. De instructeur van eergisteren lijkt nu niet mee te zijn op onze boot. Barry is alweer druk aan het kletsen Vandaag maken we een fun Dive. Zoals gewoonlijk gaan we naar 2 duikplekken. Er staat al een flinke wind. Gelukkig is het niet koud. 27 graden en 9u. Peter de eigenaar had goed nieuws, we gaan morgen verder met onze advance met Anke. Een nederlandse instructeur. Ik ben erg benieuwd, het geeft mij toch een meer rustig gevoel. De instructeur van eergisteren lijkt nu niet mee te zijn op onze boot. Barry is alweer druk aan het kletsen. Ik ben blij dat ik even mijn eigen ding kan doen. Zoals dit blogje schrijven. Ik geef mezelf een dagje vooruit, dat scheelt, omdat ik dan ook elke dag iets wil posten. En ik heb gelijk een capuchonhanddoek gekocht. Dat is toch lekker als je net na een duik uit het water komt. Zeker met de ferme wind. Het is zo’n kundige en vriendelijke bemanning en de mede duikers zijn ook weer heel vriendelijk , behulpzaam echt leuk!

Advanced open water

De eerste duik was 30 meter, dat ging prima hoor. Onze duikplek was Shabrurh Umm Galmaarden reef….. en de watertemp was 27 graden .De zee was wat  onrustig, Barry had voor de zekerheid een pilletje ingenomen tegen de misselijkheid. Net op tijd, anders had hij niet kunnen duiken. Althans dat was de laatste keer in Curaçao. Omdat we aan het leren zijn, maakt het iets lastiger omdat onze instructeur alleen Engels spreekt. Ik begreep dat het goed is gegaan. De volgende duik vanmiddag wordt een drift duik. Lijkt me heerlijk, neemt de stroom je mee. Je springt af van de boot en dan gaat de boot op een plek verder op ankeren. Ben erg benieuwd. Dat ging niet helemaal lekker, de instructeur was geïrriteerd en ruw. Ik begreep hem niet goed, waardoor hij het nodig vond om  onder in de zee te schreeuwen en mij ruw te corrigeren. Uiteindelijk kon ik alleen maar huilen, ook onderwater.. We hebben het kunnen uitpraten, aan van beide kanten was het lastig om de ander duidelijkheid te krijgen. Wat vooral lastig is als je onderwater niet met elkaar kunt spreken en alleen gebaren kunnen maken. We hebben gesproken met Peter, de eigenaar van de duikschool. En de 2 kanten aan gehoren, in overleg ervoor gekozen om met een andere instructeur verder te gaan.

Rustdagje

Na zo’n dag duiken, is het heerlijk om een dagje te herstellen. Vannacht heerlijk geslapen. En vandaag dus een dagje op het strand. Ze proberen er nog wel wat van te maken. Gisteren was ze er een Egyptische avond en aan dan kleden ze het ook nog leuk aan. De geur van gegrilde geur van kebab was om te watertanden. We hadden het plan gevat om uit eten te gaan, maar gaan dat vandaag doen. De vorige keer hebben we de marina niet bezocht, dat wil ik deze keer gaan doen. En de eerste keer van mijn leven een Uber gebruiken! Schijnt heel goed te doen zijn. En nu al blij met mijn powerbank! Van te voren wilde ik ook zo’n waternet dingetje hebben van te voren, maar onze volgende vakantie was zo snel, dat ik er niet meer op tijd voor was. In mijn beste Duits, heb ik gevraagd of ze die hier of in Duitsland hadden gehaald. Een van de dame in Duitsland en de andere hier in de souveniershopje, dus die ik ga ook nog even halen. En conditioner, die heeft het hotel niet, wat ik echt wel een musthave vind. En een quilty pleasure. Naar een supermarkt gaan in het buitenland.

Jaaa Duiken!

Heerlijk, we zijn hier nu voor de 2e keer, maar het voelt nu al thuis komen bij voodoo divers. Super vriendelijke bemanning, een aantal herkennen we en worden gelijk al goed geholpen. De boot is heerlijk genoeg ruimte voor iedereen. De eerste bestemming is 40 minuten verder op bij een klein eilandje waar in het verleden veel werd gesmokkeld.

1e reisdag Egypte

Heenreis, vroeg op; 9u op Schiphol. Geen vetraging, alles verliep soepel. Het vliegtuig zat nog niet vol. De heenreis duurt langer, omdat we een tussenstop hebben. Happy, want nu hebben we de hele rij van 3 voor onszelf. We vliegen met Tui, maar geen entertainment en je krijgt niets te eten en drinken. Maar goed krijgen we eten aangeboden bod, vind ik het vaak niet lekker, begint lekker met geklaag. Maar nee, voor mijn gevoel ging het snel voorbij. Tegen 17 u gingen we naar het hotel. Gelijk datakaartje gehaald en Bamos. Wel irritant dat degene die je helpt met koffer te sjouwen op voorhand al om tip vraagt. Hou ik niet zo van, het is afwingerig. Het viel ons op dat het personeel veel vriendelijker was dan vorig jaar. Dus Barry tippen, 60 Egyptische pond, blijkt 1, 85 euro te zijn. We hadden geen idee wat we gaven, hahaha. Stel je voor dat we 1 pond hadden gegeven is 0,03 cent, mag je je wel schamen.

We are going to Egypt

Nu we  een klein beetje ervaring krijgen met duiken, merk ik ook dat ik bepaalde dingen nog heb aangekocht voor de komende duikvakantie. We hadden al onze wetsuits. Eigen Bcd, wat erg prettig is, ik heb een dames modelletje van Tulsa, wat wat kleiner is dan wat je krijg als je je gear moet huren. Wat we ook heel prettig vinden is je eigen regulator, met een mondstuk op maat gemaakt. En hebben we ook een eigen koffer er speciaal voor. Gelukkig hoeven we er niet de hele vakantie mee te sjouwen, want dat staat achter slot en grendel.

5 x Bucketlist plekken voor duiken

Mariëlle heeft sinds 2 jaar het duiken weer opgepakt. In een ver verleden heeft zij haar PADI gehaald, maar deed er eigenlijk niet veel meer mee. Dat kwam ook wel, omdat je een duikmaatje nodig hebt en die heeft zij nu gevonden in haar man Barry. Barry kreeg de smaak te pakken in Thailand waar hij een fundive deed en is sindsdien we kunnen wel zeggen verslaafd geraakt aan duiken. Dit jaar gaan zij terug naar Egypte om hun Advance te gaan behalen om zo nog meer en mooiere duiken te kunnen maken.